Algemeen
De ondersteuningscoördinator/kwaliteitscoördinator is een belangrijke functionaris in de school. Hij/zij richt zich op de verbeteren van de kwaliteit van onderwijs door het continu verbeteren van passende ondersteuning voor elke leerling. De rol die de ondersteuningscoördinator/ kwaliteitscoördinator hierbij neemt is stimulerend, faciliterend en coachend. In deze rol ligt het accent op het coördinerende deel van de functie. De inhoudelijke component richt zich op de ontwikkeling van hoofdlijnen en het doen van beleidsmatige voorstellen. De ondersteuningscoördinator/ kwaliteitscoördinator is een kritisch partner in de school door continu de buiten en binnenwereld op het gebied van onderwijs en ondersteuning met elkaar te verbinden en daaruit voorstellen te doen. De visie hieronder is dat ondersteuning vooral gericht moet zijn op het ontwikkelen van heel goed onderwijs. Deze visie is gestoeld op de theorie van Bert Wienen en Kees van Overveld.
De ondersteuningscoördinator/kwaliteitscoördinator werkt op hoofdlijnen. Doet analyses op basis van data en gegevens vanuit onderzoek en koppelt daar acties aan.
Binnen de ondersteuning onderscheiden we verschillende rollen:
De ondersteuningscoördinator/kwaliteitscoördinator ontwikkelt de ondersteuning in de lijn van de ingezette ontwikkelingen binnen de school/bestuur zijnde:
Het doel is uitstekend (praktijk)onderwijs. Hierbij willen we minder labelen en meer normaliseren.
De ondersteuningscoördinator/kwaliteitscoördinator heeft een relevant netwerk of is in staat dit netwerk op te bouwen.
De ondersteuningscoördinator/kwaliteitscoördinator heeft een coördinerende rol richting:
In deze rol houdt hij/zij zicht op de processen en de resultaten.
De ondersteuningscoördinator/kwaliteitscoördinator heeft zitting in:
Persoonskenmerken/vaardigheden:
De ondersteuningscoördinator/kwaliteitscoördinator heeft:
Van de ondersteuningscoördinator/kwaliteitscoördinator verwachten wij dat hij/zij vanuit een helicopterview de vertaling naar concrete acties maakt.
Deze vacature wordt zowel intern als extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid (naar oordeel van de sollicitatiecommissie) geldt dat de interne kandidaat voorrang heeft.
Ben jij enthousiast geworden na het lezen van deze vacature en herken jij jezelf in het profiel? Dan maken we graag kennis met je! De vacature staat open vanaf maandag 2 juni 2025 t/m vrijdag 13 juni 2025. De eerste gesprekken vinden plaats op vrijdag 20 juni 2025. Indien nodig, plannen we een tweede gespreksronde op dinsdag 24 juni 2025. We hopen de procedure af te ronden met een benoeming per 1 augustus 2025, of zo spoedig mogelijk daarna.
Wil je meer informatie?
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met:
We kijken met belangstelling uit naar je reactie. Je uitgebreide CV en korte motivatie kun je insturen via de knop "solliciteren"
Meer informatie over ons kun je vinden op onze website: www.osgalmelohengelo.nl of www.hetgenseler.nl
Type | Vacature |
Organisatie | Stichting OSG Almelo Hengelo |
Locatie | Praktijkonderwijs 't Genseler |
Postcode | 7552 AH |
Stad | Hengelo (Ov) |
Adres | Jasmijnstraat 15 |
Opleidingsniveau | HBO+ |
Contract | Bepaalde tijd met uitzicht op vast |
CAO | Voortgezet Onderwijs |
Informatie verkrijgen bij | Dave van Zutphen |
Functie(s) |
Ondersteuningscoördinator |
Functiegroep | OOP |
Functieniveau | Niet van toepassing |
Vak | Coordinator |
Publicatiedatum | 03-06-2025 |
Ingangsdatum | 1 augustus 2025 (of zo snel mogelijk daarna) |
Reageer voor | 14-06-2025 |
Inschaling | Schaal 11 |
Open Voor Zij-instromers | Nee |
Vacaturenummer | 7300 |
We streven naar uitdagend onderwijs waar jongeren tot initiatief komen en zelfstandig opereren. De leerling is in toenemende mate verantwoordelijk voor het eigen leer- en ontwikkelingsproces. Vanuit respect, erkenning en persoonlijke aandacht werken we aan een plezierige en leerzame tijd voor onze leerlingen.
Meer over Stichting OSG Almelo Hengelo